Кои са най-честите грешки, които допускат общините?
Една от най-често допусканите грешки от страна на бенефициентите, които се явяват възложители по чл. 7 и чл. 14а, ал. 3 и ал. 4 от ЗОП е сключването на анекс към договора с избрания след проведена тръжна процедура изпълнител в разрез с изкисванията на чл. 43 от ЗОП, което е причина впоследствие същият да бъде съгласуван от ДФ "Земеделие" - РА.
Друга съществена грешка, която води до редуциране на финансовата помощ при изплащането й е, че бенефициентите извършват промени по време на строителство, за които не са уведомили ДФ "Земеделие" и съответно не са получили одобрение за извършването им.
Заявленията за подпомагане съдържат непълна техническа документация.
Таблицата за допустимите инвестиции към заявлението за подпомагане е непълна и/или некоректно попълнена и/или не отразява стойностите по приложените количествено - стойностни сметки.
В много от случаите исканото междинното плащане не отговаря на изискванията по наредба (обособен етап).
Приложените технически спецификации в повечето случаи не отговарят на изискванията по ЗОП - съдържат марки и модели.
Консултантските разходи се заявяват общо, като не могат от приложените документи да се определят сумите по отделните дейности, включени в консултантските услуги.
Не се заявят допустимите по Наредба непредвидени разходи за СМР, което води до проблеми, които възникват в хода на изпълнението на проектните инвестиции.
Приложените към Заявленията за подпомагане актове за собственост често не са вписани в службата по вписванията към съответния районен съд.
В много от случаите е налице разминаване между информацията, предоставена на хартиен и електронен носител /количествените сметки; количествено - стойностните сметки и др./ .
Приложените количествени сметки честно не са подписани и подпечатани от правоимащо лице (проектант).